Bozcaada'ya ruhumu dinlendirmeye gidip geldim...

19:04

Ne zamandır gitmek istiyordum Bozcaada'ya, hep bir aksilik oluyor planlarım bölünüyordu. Gitmek bir türlü kısmet olmamıştı, ta ki geçtiğimiz cumartesi gününe kadar. Yaklaşık bir ay önce yaptık planlarımızı, kalacağımız yeri ayarladık, hafta sonu kısacık da olsa görmeliyim bu adayı dedim, eşimin işleri nedeniyle bize katılmamasının burukluğuyla düştük yollara. Bozcaada hakkında daha önce okuduklarım ve gördüğüm fotoğraflarla beklentilerimi yeterince yüksek tutmuştum. Ancak adada kısacık da olsa yaşayabilmenin bana yaşattıklarını sanırım kelimelere dökmem imkansız. Gittiğim saatlerce yol hiç yormadı beni, ruhum dingin, içimde hala adanın verdiği huzur. Dönmek tabi ki burktu içimi ama yaptık biz planlarımızı, sağlıklı olduğumuz sürece biz her yaz tatilimizin en az iki gününü bu adada geçirmeye karar verdik, bakalım kısmet:)

Kaldığımız yere yerleştirdikten sonra önce Ayazma plajına gittik, muhteşem kumlara sahip plajın tertemiz, berrak, soğuk (ki güneş alerjisi olan ben için ideal) sularına bıraktık kendimizi.

Akşam üzeri kısa bir ada turundan sonra Batı burnunda güneşi batırmak üzere alışverişimizi yapıp koyulduk yola.
Adanın muhteşem üzümleri...

Adanın meşhur bademli sakızlı kurabiyesi, çiçek pastanesinden....

Rüzgar güllerinin altından masal alemine dalarak geçtim. Nasıl da büyülüydüler..

Güneş henüz batmamıştı biz buruna vardığımızda...

Adaya uygun atıştırmalıklarımızla keyfini sürdük ufuk çizgisine yaklaşan güneşin...

Ve böyle şahit olduk batmasına usul usul...

Bozcada'da kaldığımız yerin tepesinden akşamın görüntüsü böyle

Sabahınkisi ise böyleydi...

Pazar günü güzel bir kahvaltıyla enerji toplayıp başladık güne..

Aman Allahım ada tam bir reçel cenneti. Erik, incir, karpuz kabuğu, domates, gelincik, çilek, vişne, kayısı, üzüm, gül, ayva. Renk renk, leziz mi leziz...

Kahvaltı sonrası ada turuna başladık. Sokaklar sadeliklerinin yanı sıra küçük detaylarıyla ilgi çekici, evler rengarenk kapı ve pencereleriyle huzur vericiler.

Bu duvarın detaylarına ise hepimiz uzun süre hayran hayran baktık.

Sokaktaki hayvanlar ayrı bir güzel, sesiz, miskin, sevilesiydiler.

Bunlar da sokaklardan bir kaç hoşuma giden kare:

Bu bir kafeden...

Adı gibi masalımsı bir dükkanın dış cephesi

Bir DİY çalışması. Sahili boylu boyunca çevirmişler bu ampullerle..

Pazar günü adadan ayrılırken tekrar gelmek üzere söz verdim adaya. Ada da selamladı beni hafif rüzgarıyla, sözleştik. Henüz bu şirin adayı görmemiş olanlara kesinlikle tavsiye ederim, kısa zamanınızda olsa gidip görün, tatil zevkleri ve kişisel memnuniyetler farklıdır ama  dinlenmemeniz ve keyif almamanız için hiç bir sebep yok  burada bence. Herkese güzel bir hafta dilerim..

You Might Also Like

22 yorum

1. Nasıl güzel fotoğraflar onlar, benim bile ruhum dinlendi bakarken. Mutlaka gidilesi bir yermiş hayran kaldım.
    Ne mutlu böylesi bir tatil ruhunu yeniler insanın :)

1. Sağol Ponticim, gerçekten gidilesi bir yer. Umarım senin de fırsatın olur bir gün gidebilmek için. Yenilenmek için bire bir, sevgiler...

2. sefan olsun tatlış.
    harika gez toz.
    üzümler benim:))))
    gel canım bunun üzerine tatlı ikram edeyim.

1. teşekkürler, üzümler tabi senin, tatlıya da hiç hayır demem, sevgiler...

3. heeey çok güzeeel ne iyi etmişsin. fotolar nefis.
    ben de geçenlerde yazmıştım.

1. valla iyi ettim bence de, adada yaşam foto.lardan çok daha güzeldi. okumuştum ben de senin yazını...

4. Her kareye ayrı ayrı bayıldım.Ah bende oraya gitmek istedim.Ne iyi yapmışsında gitmişsin canım:)

1. Sağol cadıcım:) inşallah sana da bir gün kısmet olur adaya gitmek, sevgiler:))

5. ne kadar güzel sadece hafta sonu mu gittiniz..Nerede kaldınız .Çok gidesim var benimde..Mudanya danmı gittiniz..çok canım çekti çokkk

1. Evet Zuhalcim, cumartesi erken saatte çıktık yola pazar döndük. Yok Mudanya'dan değil kara yoluyla Bursa-Bandırma-Çan-Bigadiç-Geyikli yolunu takip edip oradan feribotla geçtik Bozcaada'ya. Bir pansiyonda kaldık orada, her şey çok güzeldi, sana da kısmet olur inşallah..

6. Çok özenli ve oldukça özendirici bir çalışma olmuş:)

1. çok teşekkür ederim, özenmelerin gerçek yaşantıya dönüşmesini dilerim...

7. güzel bir haftasonu, şahane fotoğraflar... sık sık seni bekler bozcaada:)
    öpüyorum seni
    sevgilerimle

1. öyleydi Asortikcim, beklesin ben giderim hep:)öpüyorum ben de, sevgiler...

8. yaa yemin ediyorum az önce bilgisayarı elime öylesine aldım..hani bir bakayım bakalım kimler neler yapmış diye..ne iyi etmişim:) içimi açtın..bana yeni rotalar çizdin..ilk fırsatta gidip görmem lazım.. her kare beni alıp başka yerlere götürdü..sen de oldukça hoş fotoğraflamışsın.öpüyorum çok..sevgiler..

1. ayy ne mutlu oldum yorumuna, sen de git mutlaka, çok güzel, sakin bir yer. öpüyorum ben de, sevgiler..

9. Benim de hep aklimda yillardir hem de:)
    Güzel olmus senin kacamak, ertelememek lazim böyle güzellikleri:)

1. benim de üç yıldır aklımda, ancak kısmet oldu Semicim. sen de en kısa sürede gidersin inşallah, sevgiler:)

10. Yazdan yeni çıkmamıza rağmen yeniden tatile çıkasım geldi.Çok güzel bir paylaşım..

1. Çok teşekkürler, benim de her an tatile çıkasım var:)

11. Ne güzel tesadüf olmuş, sen de ben de ada fotoğraflarıyla yayın yapmışız, yorumundan sonra seni ziyarete geldim, blogunun beğendim, takipçinim:)Bu arada adadaki o dış cephe fotolarından birine bayıldım, hangisi anladın:)
    Sevgiyle kal!

12. Bu ada herkeste aynı etkiyi bırakıo sanırım :)
    Bende Mayıs ayında gittim ve bi parçamı orda bırakıp döndüm Bursaya :(
    Ahh o cıcek pastanesı ve enfes damla sakızlı-bademlı kurabıyelerı,üzüm bagları ve sarapları en sevdigim ise yemeye doyamadıgım incir recelı :)
    Herseyı ıle mukemmel bıryer :) Bu senede planlar arasında yerını aldı Bozcaada tekrar gıdılmek uzere...Belkı karsılasırız ne dersın ? :)