Roma'da 3. gün

09:38

3. günümüzün sabahında artık kendimizi Roma'lı gibi hissetmeye başlamış, sokaklarda daha rahat dolaşır olmuş, kaldığımız muhite alışmış ve aktarmaları ezberden kullanır hale gelmiştik. Sabah uyanır uyanmaz kahvaltımız yapıp günün planına uygun rotasyonumuza doğru yola çıktık.

Metro A hattı ile Ottavino durağına gittik. Kısa bir yürüyüşle Vatikan'daydık. Günlerden çarşamba olduğundan Papa'nın konuşmasının sonuna yetiştik.

Halk, Papa I. Franciscus'un konuşması sırasında coşkulu ve istekliydi. Gönüllükle yapılan, katılımın yüksek olduğu bu ibadet hali bizleri çok etkiledi. Dinde baskı ve zorlamanın olmadığı durumlarda yapılan ibadetin önemini bir kez daha anlamış olduk.

Vaazın sonunda Papa, halkla bütünleşti, iletişime geçti, o sırada gerçekleşen bir düğüne de tanıklık etmiş olduk.

Kalabalığın dağılıp Bazilika'ya gidişini takip ettik ancak içeri giriş sırasının aşırı olması sebebiyle dışarıdan şöyle bir görüp Vatikan'a veda ettik.

Geldiğimiz metroyla Piazza Di Spagna durağına gidip caddeyi gezmeye koyulduk. Caddeyi takiben Piazza Del Popolo'ya vardık.

Meydanı dolaşıp, tarihini notlarımızdan okuyup, biraz dinledikten sonra Via Del Corso istikametinde yürüyüş yapıp, cadde üstündeki mağazaları dolaştık.

Öğle saati gelip karnımız zil çalmaya başlayınca Via della Croce'ye çıktık. Pastifico'da makarna yemeyi planlamış olmamıza karşın caddedeki tadilat sebebiyle dükkanın işlemediğini görmek hayal kırıklığı yaratmış olsa da hızımızı kesmedi, hemencecik bir keşif yapıp İtalyan'ların tercih ettiği Don Chisciotte restoranlarından biri olan D'Angelo'ya girdik.

Birer çeşit makarna, bir salata ve bir şişe ev şarabıyla günümüzü güzelleştirdik.

Yemeğin hemen ardından hızımızı alamayıp Roma'nın en güzel tiramisusunu yapan yer olarak nitelendirilen Pompi'de aldık soluğumuzu. Pompi aynı caddede No:82'de . Kardeşim klasik bir tiramisu bense orman meyveli tiramisunun tadına baktım, şahaneydi.

İspanyol merdivenlerinden biraz dinlendikten sonra Pantheon'a doğru yürüyüşe geçtik. Bütün Tanrıların tapınağı anlamına gelen Pantheon'daki ayini izleyip yolumuza devam ettik.

İlk gece gördüğümüz Fontana Di Trevi'yi bir de gündüz gözüyle görelim deyip tekrar ziyaret ettik.

Bu da günün selfiesi:))

Sabahtan beri ayakçıklarımız çok yorulduğundan artık dönüş vakti diye düşünüp otelimize doğru yola koyulduk, akşam bir güzel dinlenip ayaklarımızı havaya dikip ertesi gün için plan yapmaya başladık.

Roma'ya varış ve 1. gün için buraya, Roma'da 2. günüm için buraya tıklayabilirsiniz.