Van Kahvaltısı

11:31

          Yaşanılan üzücü deprem sonrasında yaklaşık bir yıl önce psiko-sosyal destek için gittiğim Van'da tanışma fırsatım olmuştu Van kahvaltısıyla, yıkıma uğramış şehirde normalleşmenin sağlanmaya başladığı dönemde esnaf çarşı içinde kahvaltı salonlarını açmaya henüz yavaş yavaş başlamıştı. Daha önce hiç bilmediğim lezzetlerle tanıştım, zaten kahvaltıyı çok severim, bir de envai çeşitlisi olunca tadına doyum olmuyor haliyle. Bir daha oradaki lezzetlere yakın lezzetlere rastlar mıyım yaşadığım, gezdiğim yerlerde derken Bursa'da açılmış bir kahvaltı salonunda yakaladım aynı lezzetleri, hatta belki daha iyisini. 

            İmsak Van Kahvaltı Salonu .. Salona gittiğimizde çatal-bıçakların konduğu kağıdı farkettim. Asıl yerleri Van'da yıkılan Bayram Oteli'nin altındaymış, tahmin edersiniz ki artık orada değiller. 


              Kahvaltıdaki tüm ürünler Van'dan getirtiliyormuş, içinde yok yok. Normalde kahvaltıda tükettiğimiz besinler dışında Van'a özgü lezzetler tabii ki Van otlu peyniri, lezzetli mi lezzetli kavurmalı yumurta, bildiğimiz cacıktan farklı daha katı kahvaltılık cacık, yörenin incecik kaymağı ve leziz balı, un ve yumurtayla yapılmış murtuğa ve buğday ve mısır unuyla yapılmış bal veya reçelle yenilen kavut. Henüz bu lezzetlerle tanışmadıysanız ya da daha önce tadına bakıp yeniden tatmak istiyorsanız Bursa Ertuğrulkent'te bulunan bu küçük kahvaltı salonunu sizlere tavsiye ederim...

You Might Also Like

7 yorum

  1. Kahvaltiya bayılırim hatta hic usenmem kahvaltı icin kalkar Bursa ya gelirim:)Şu hızlı tren biran once açılsa bari:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel Cadıcım, birlikte yapalım bir sonraki Var kahvaltısını:) Hızlı trenin sadece temelleri var şimdilik, ben de sabırsızlıkla bekliyorum, malum ailem artık Ankara'da:)

      Sil
  2. ben de tam deprem öncesi tayinle buraya geldim. Van'da 4 sene yaptığım görevim sırasında bağımlısı olmuştum bu kahvaltının. imsak kahvaltı salonu da ev için otlu peynir ve kavut aldığım yerdi. Çok mutlu oldum buraya şubesinin açıldığını duyunca. Duyurduğun için teşekkürler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel kahvaltıları var değil mi? Ne güzel sen de yerinde tadabilmişsin.

      Sil
  3. Hep önünden geçiyorduk çünkü bizim favorimiz Kırmızı Fırındı. İlk açıldığında gitmek istedik ancak iyi midir karar verememiştik. Şimdi referansımız da olduğuna göre bir haftasonu sabahtan gitmek gerek...

    Paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Van Kahvaltısını oldukça merak ediyorum. Paylaşımın için teşekkür ederim en kısa sürede deneyeceğim. :-)

    YanıtlaSil