yollar...otobüsler...trafik...vs...

09:26

İstanbul'un trafiğini, yollarını özleyen ender insanlardanım şu hayatta sanırım. Bunu söylediğimde çevremdekiler tuhaf tuhaf bakıyorlar yüzüme. Lise hayatım boyunca 5,5 yıl Kartal-Kadıköy arasında adeta mekik dokudum toplu taşıma araçlarıyla saatlerce. Ne kitaplar okudum, ne matematik, geometri soruları çözdüm haddi hesabı yok. Üniversiteye girişimde katkısı büyüktür 21A otobüslerinin, hala var mıdır bilemem. Çevrenizdeki insanlar hakkında bilgi sahibi olmanın en iyi yolu şüphesiz gözlemdir. Ben de ergenlik sürecimde böyle başladım insanlar hakkında fikir sahibi olmaya, otobüslerde akademik aktiviteler dışında insan davranışlarını gözlemleyerek. 

Üniversite, Ankara. Düzenli, kurallı toplu taşıma yolculuğu serüvenlerimde de hiç şikayetçi olmadım hayattan, hele yalnız değilsen yollarda dostlarla sohbet muhabbet nasıl da çekilir hale getirir o yolları değil mi??

İş hayatı sebebiyle yaşanmaya başlanan ve tam 11 senemin geçtiği ve geçmeye devam ettiği şehir Bursa. Trafik hususunda (bu ara hariç) pek sıkıntı yaşanmasa da bu şehirde yolculuklar zevksiz geliyor bana, toplu taşıma araçları desen bence yetersiz, düzensiz, ana duraklarda sıraya girme alışkanlığına hiç rastlamadım Bursa'da!!

Evimle iş yerim arası araçla sadece 5 dakika, şanslıyım değil mi? Tartışılır! Nasıl olsa ev yakın biraz daha uyuyayım diye her gün saatin alarmını 5'er dakika ileri alma durumları yaşamaktayım, miskinleştikçe miskinleştim, e tabi bahar yorgunluğu ve biyolojik saat adaptasyonunun da rolü büyük bu durumda. Bu aralar Nilüfer-İzmir Yolu yol yapım çalışmamız var, o 5 dakika abartısız 30 dakikaya çıkabiliyor, insanlar gergin, trafik felç,  işe servisle giden ben aksine rahatım, kitap okumaya bile başladım, yaşasın. Patolojik mi?, olabilir. Şun an iş yerimin camında ilerlemeyen trafiği izlerken aklıma geldi bunlar, inanır mısınız toplu taşıma araçları boş, ancak trafiği yaratan şahsi araçlar içerisinde 1- en fazla 2 kişi var, madem insanlar rahatlarına bu kadar düşkünler o zaman niye trafikten yakınıyorlar biri bana anlatabilir mi? 

Herkese keyifli, yüksek tahammüllü, sıcacık bir gün dilerim:))

**fotoğraf bizzat Bursa'dan, bir haber ajansının sitesinden alıntıdır..

You Might Also Like

8 yorum

  1. Artık Ankara da trafiğe kurban :-(

    YanıtlaSil
  2. İstanbul denince yakında akla sadece inanılmaz trafiği gelecek.İki yaka arası şehirler arası gibi oldu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben seviyorum yine de İstanbul'un trafiğini, her günkü rutinim olmadığındandır belki kim bilir? kolaylıklar dilerim:))

      Sil
  3. hadi hadiiiii tabi ki şans be be dakkacık.
    ama evet alışmışsın ona da tabii.
    :)
    istanbulu özlüyon sen tebi sadece trafik değil.
    örneğin metrobüs özlenmez.
    kalabalık daaa.
    :)
    ama metro tramvay vapur özlenir bee.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan nelere alışmıyor değil mi:))
      özlüyorum tabi İstanbul'u, insan doğduğu büyüdüğü yeri özlemez mi hiç, ben çocukken metrobüs yoktu ki hem:)kalabalığı yormuyor ama beni. vapurun kıymetini bilin, o çok değerli:))

      Sil
  4. duraklarda sıraya girme alışkanlığını ankara'da gördüm. ne kadar medenice.
    bursa'da hiç olamadı o maalesef. alışık olmadığımız için ne kadar çekilmez geliyor bugünlerde.
    istanbul'da yaşarken ben de hiç şikayetçi değildim. başka türlüsü imkansızdı, belkide ona alıştırmıştım kendimi:)
    ama eve 5 dk. mesafede olmak ne güzel birşey. kıymetini bil:))
    öpüyorum seni ebygale'cim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bursa'da maalesef yok o disiplin duraklarda. İstanbul'da yaşarken dediğin gibi adapte ediyor insanlar kendilerini yaşama, yollara.
      iş yerimin ev yakınlığı tabi ki paha biçilemez bir durum, yine de alamıyorum ben sabah uykularımı. Kolaylıklar diliyorum trafikle cebelleştiğimiz bu günlerde sana Asortik'cim. Öpüyorum seni:))

      Sil