Roma'da 2. gün....

13:30

Roma'ya varmadan önce yaptığım gezi planına sadık kalarak 2. günün sabahı çok geç olmayan uygun bir saatte kalkarak otelimizin anlaşmalı olduğu cafeye gidip alışkın olmadığımız bir şekilde kruvasan ve kahveden oluşan kahvaltımızı yaptık, ben kahvaltılarda aç kalma ihtimalime karşın yanıma krem peynir ve zeytin almıştım ki kruvasanlar oldukça leziz geldiğinden ve beni tok tuttuğundan getirdiklerime hiç ihtiyaç duymadık.

Kahvaltımızı yaptıktan sonra antik Roma gezimiz için yola koyulduk. Termini'den bindiğimiz Metro B hattı ile Colosseo durağında inip metrodan çıktığımızda Colosseo tüm ihtişamıyla karşıladı bizi. Dışarıdaki uzun sırayı görerek Roma Pass kartlarımız sayesinde o upuzun sıranın yanından geçip hemencecik girdik içeri.

Colosseo ile ilgili bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Biz de notlarımızı okuyup arenayı gezik, hava şansımıza yine çok güzeldi.

Selfiesiz olmaz tabi:)

Colosseo'nun ardından antik Roma'da şehir merkezi ve çok uzun süre Roma toplum hayatının merkezi olan Roma Forum'u da gezdik.

Colosseo ve Forumun ardından acıkmaya başlayınca otobüsle Roma'nın ünlü meydanlarından biri olup barok tarzınının baş yapıtı olarak kabul edilen, içerisinde Bernini'nin "Dört Nehir Çeşmesi" nin yer aldığı Piazza Navona'ya doğru hareket ettik.

Meydanı dolaştıktan sonra Meydandaki pizzarialardan birine oturup hem havanın hem de leziz İtalyan pizzasının keyfini çıkarttık.

Yemek sonrası gezimize kaldığımız yerden devam ettik. Tiber Nehri kıyısında yürüyüp, Sant'Angelo köprüsünden geçip Castel Sant'angelo'ya ulaştık. Buraya da Roma Passımızı kullanarak ücretsiz girdik.

Kale içinden Roma manzarası büyüleyiciydi.

Kaleden çıkıp yolumuza devam ettiğimizde karşımıza Vatikan çıktı.

Akşam olduğu için sadece dışarıdan görüp Vatikan'ı oradan metro A hattı ile ayrılıp Piazza di Spagna'ya ulaştık.

Meşhur İspanyol Merdivenlerinin yer aldığı meydandaki merdivenlerin hemen önünde bulunan Fontana della Barcaccia (Eski Gemi Çeşmesi) tadilatta olduğundan kapalıydı.

Çevreyi şöyle bir turlayıp Antico Caffe Greco nun yolunu tuttuk. Caffe Greco en çok Türkle karşılaştığımız mekandı. Klasik olduğu kadar romantik görünen mekan dinlenme için çok iyi bir alternatif.

Yorgunluk kahvelerimizi yudumlayıp yorgun ayaklarımızla otelimize dönüp dinlendik, bir sonraki gün için enerji depoladık.

Roma'da 3. gün pek yakında blogda olacak.

Roma'ya varış ve 1. gün için buraya tıklayabilirsiniz.