Makedonya Gezimiz (2) -Üsküp&Kalkandelen

09:42

Üstüp'te 2. günümüze tabi ki yine börekle başladık. Bu sefer böreklerimizi Erol abimiz bitpazarı civarındaki fırından almış, ayrıca bizim simitlere tadı benzemeyen ekşi mayalı simitlerden getirmişti. Kahvaltı günün en önemli öğünü gerçeğinden yola çıkarak sıkı bir kahvaltı yaptık ve yine atık kendimizi dışarı.

O gün rotamızda Kalkandelen ve Matka Kanyonu vardı. Gitmeden yaptığım araştırmada Matka'ya övgüleri okumuş çok merak etmiştim.

Kalkandelen Üsküp'ten Kosova sınırına doğru giderken yolumuza çıkan bir şehir. Şar dağının eteklerinde bulunup Pena nehri kenarında. Nüfusunun çoğunu Arnavutlar oluşturmaktaymış. Bölgede yaşayan Türklerin de etkisiyle Türkçe yaygın olarak kullanılmakta.

Kalkandelen'e girdiğimizde ilk olarak Alaca Camiiyi ziyaret ettik 15. yyda inşa edilmiş cami bir kaç kez restore edilmiş. Cami dış cephesinde bulunan seramik süslemelerle dikkat çekmekte. Bizim gittiğimiz gün tam da cuma namazı saatine denk geldiği için caminin içini ziyaret edemedik. Ama avlusunda vakit geçirebildik. Cami hakkındaki bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Pena nehri kıyısında birazcık oturduk. Karşıdaki hamam Osmanlı'dan kalma...

Alaca camiinin ardından istikametimiz Harabati Baba Tekkesiydi. Harika bir arazi içinde yer alan Bektaşi tekkesinin çok güzel Türkçe bilen dervişi ile yaptığımız sohbetle kardeşlik ve barış hakkındaki yorumlarının ardından bahçesinde biraz gezerek, şadırvanında biraz serinleyerek yolumuza devam ettik. Tekke hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Kalkandelen'den Üsküp istikametine doğru tekrar yola çıktık.Üsküp'e 17 km uzaklıkta Treska nehrinin çevresinde şekillenen Matka Kanyonu büyüleyici bir güzelliğe ve derin bir sessizliğe sahip. Mavi ve yeşilin mükemmel uyumu içerisinde, yürüyüş parkurundan dinlenebileceğimiz alana doğru ilerledik yol boyunca bol bol fotoğraf çekerek.

Restoran bölümüne gelip leziz kahvemizi yudumlayıp huzur içinde sohbet ettik saati unutarak. Ardından dönüş için yola koyulduk.

Erol abimiz bir zamanlar karavanını bulunduğu gölet kenarına götürdü bizi, karavan kampı gibi görünen tatil bölgesine ayrıca hayran olup huzur dolduk.

Üsküp'teki evimize dönüp eşyalarımızı hazırladık, akşam üstü istikametimiz Ohrid, konaklamamız orada. 3. gün Ohrid ve Manastır (Bitola) deneyimlerimlerim yakında blogda olacak.