Roma Seyahatim: Roma'ya varış, 1. gün....

20:24

24/02/2014 pazartesi sabahı Bursa'dan yola çıktım 12:05'te Sabiha Gökçen'den kalkıp Roma Fiumicino hava alanına ulaşacak olan uçağımız için. Kardeşimle SAW'da buluştuk, uçağımız rötarsız olarak havalandı, beklenenden erken indik Roma'ya, hava gayet açık, güneşli ve sıcaktı şansımıza. Otelimize ulaşmak için otobüs ya da tren seçeneğimiz vardı. Aralarındaki zaman farkı çok olmadığından, hem ekonomik olmasını hem de çevreyi görerek yolculuk yapmayı istediğimiz için otobüsü tercih ettik. Hava alanı gelen yolcu çıkış kapısının sağ tarafında bulunan otobüs firmalarına yöneldik. Daha önce yaptığım araştırmalardan Terravision isimli firmayla Termini'ye gidebileceğimizi öğrenmiştim, ancak vardığımızda otobüsün dolu olduğunu görüp görevlinin diğer firmaya yönlendirmesiyle T.A.M. isimli otobüs firmasıyla Termini'ye yaklaşık 40 dakika'da vardık, çevreyi seyrede seyrede. Termini öncesi Colosseo karşıladı bizi tüm ihtişamıyla. Bu foto'yu otobüsten çektim:

Termini'de indikten sonra bir Tourist Info bulup bize 3 gün sınırsız toplu ulaşım ve ilk iki müze girişi sağlayacak olan Roma Pass Cardlarımızı aldık (34 euro). Roma'da 3 günden fazla kalacaklara mutlaka tavsiye ederim, bizim çok işimize yaradı. Colosseo girişindeki upuzun sırayı beklemeden içeri girdik, tek girişle Roma Forum'u da gezdik. 2. giriş hakkımızı Castel Sant'Angelo'da kullandık. Bunun dışında metro ve otobüsü de kullanarak sadece turistik bir gezi yapmayıp 2. günden sonra Romalılar gibi yaşamı deneyimledik.

Pass Card'ın içinden çıkan Roma haritasıyla booking.com sitesinden bulduğum oteli aramaya başladık, ilk etapta elimizde sadece sokak adı bulunduğundan ve haritadaki yazılar pek minik olduğundan ne yöne gideceğimizi şaşırdık ama hemen sonra yolu birazcık uzatmış olarak otele ulaştık. Otel dediğime bakmayın oda kahvaltı sistemiyle işletilen, klasik bir Roma evinin bir katında yer alan "Palma Residence in Rome" isimli otelciğimizden çok memnun kaldık. Sadece yatmadan yatmaya odaya uğrayacağımız için odamızın içinde bir banyosunun olması, güvenli bir yerde bulunması ve temiz olması yeterliydi bizim için ve fazlasıyla memnun kaldık kaldığımız yerden, hem güvenli hem de tertemizdi, her gün temizlendi odamız.

Odalara Roma'nın tarihi ve önemli yerlerinin isimleri verilmişti. Bizim şansımıza "Colosseo" isimli oda düştü. 4 anahtar verildi bize. Birisi odanın, birisi odaların bulunduğu katın, birisi binanın ve sonuncusu dış kapının anahtarı.

Bina çocukluğumda İstanbul Pangaltı'daki evimizi hatırlattı bana, odamızın tek penceresi apartman boşluğuna bakıyordu, binanın içinde eski tellerle örülmüş bir asansör vardı, çok nostaljikti. Otel Termini'ye 5 dakika yürüme mesafesinde olmasına karşın Termini'nin kalabalığından ve keşmekeşliğinden çok uzaktı.

Eşyalarımızı odaya bıraktıktan sonra şehri keşfe koyulduk. Haritamızla başladığımız ilk yürüyüş güzergahında karşımıza Piazza Della Repubblica çıktı.

Hemen yanı başındaki  1563 yılında Michelangelo tarafından tasarlanmış olan Santa Maria degli Angeli e dei Martiri bazilikasını ziyaret ettik. Fotoğraftaki gezi eşlikçim, kardeşim:)

Oradan Via Nazionalle istikametinde yürüyüp Fontana di Trevi'ye vardık.

Adettenmiş diyerek paramızı sağ omuz üzerinden çeşmeye attık. (Çok şaşkınım çok:)))

Çeşme yakınlarındaki Blue Ice isimli dondurmacıda nefis Roma dondurmasının tadına baktım, nutellalı ve ahududulu dondurmam müthişti.

Uzun bir yürüyüş sonrası ilk günün yorgunluğuyla otelimize vardık, önümüzdeki günler için sıkı bir dinlenme gerekiyordu. Keyifli, mutlu bir şekilde daldım uykuya.... (Roma'da 2. günü detayları yakında)