Roma'da 4. gün

10:00

4. günümüzde yine kahvaltı sonrası yola düştük. Piazza Venezia üzerinde yürüyüş yaparak biraz alışveriş yaptık, bu caddedeki hediyelik eşya dükkanlarının fiyatları oldukça uygun.

Colesseonun arka tarafında bulunan forumu gezip tarihi hakkında bilgi edindik.

Yolumuza devam edip Piazza Venezia'daki II Vittoriano Anıtı’nı ziyaret ettik. Buraya aynı zamanda 1.Dünya Savaşında ölen meçhul 11 askerin mezarı bulunduğundan “Unknown Soldier” (Bilinmeyen Asker) da dendiğini notlarımızdan biliyorduk.

Roma'nın pazarlarını çok merak ettiğimden kardeşimi ikna edip pazar henüz toplanmadan Compo De Fiori'ye gittik.

Tezgahlar rengerenk, sebze ve meyveler tazecikti. Pazarı gezdikten hemen sonra hemen pazarın başındaki cafede küçük bir mola verdik, sokaktaki sesleri dinleyip, insanların davranışlarını izlerken kahvelerimizi yudumlamak müthişti.

Öğle saati Corso Vittorio Emmanuelle'in ara sokaklarından birindeki  La Montecarlo'da hayatımın en güzel pizzasını yedim.

Pizzalarının güzelliği kadar garsonların seriliği ve pozitif enerjisi de harikaydı. Yolunuz Roma'ya düşerse buraya mutlaka uğrayın derim.

Yemeğimizi bitirip Corso Vittorio Emmanuelle II'yi biraz gezdikten sonra 64 no.lu otobüse binip Termini'ye döndük.
Ertesi gün Türkiye'ye dönüş yapacağımız için otelimizin yakınında bulunan marketten makarna, peynir, şarap hatta zeytinyağı gibi yöresel yiyeceklerden oluşan alışverişimizi tamamladık.

Akşam sadece Pompi'ye yeniden gidebilmek için dışarı çıktık ve son gecemizi bir tiramisuyla daha süsledik.

Otele dönüp bavullarımızı toplamaya başladık ancak bavullarımızı zor kapattığımızdan hava alanında bavul ağırlığını aşabilme ihtimalimizi ve bavul içindekilerin zarar görme ihtimallerini düşünerek uykuya daldık.