Makedonya Gezimiz (3) - Ohri & Manastır

09:56

Üstüp'teki evimizden 2-2,5 saat kadar süren yolculuk sonrası akşam geç saatte Ohri'de kalacağımız eve ulaştık, geceyi orada geçirdik. Sabah yine börekli bir kahvaltı bekliyordu bizleri:)) Pırıl pırıl güneşli bir sabah vardı şansımıza, yine düştük yollara. Ohri, göl manzarası, bölgeye özgü evleri, tarihi ve mimari eserleriyle Makedonya'nın turistik kenti. Şehir ve göl Unesco taraından dünya mirası listesine alınmış. Kiril alfabesi burada ortaya çıkmış.

Ohri Gölü oldukça büyük ve temiz, bu sebeple gölde yüzülebiliyormuş.

Şehir merkezi ve Ohri Kalesine çıkan yolda Safranbolu evlerini anımsatan evlerin yanı sıra hediyelik eşya dükkanları, kafeler ve kiliseler bulunmakta.

Kalenin başladığı anfi tiyatro:

Tepede Sveti Kliment i Panteleimon Manastırı karşılıyor bizi, tarifsiz bir manzarası var.

Dönüşte göl kenarında biraz vakit geçirip, Ohri çarşını geziyoruz, çarşı içerisinde bulunan Ali Paşa Camii tadilatta, bu yüzden ziyaret edemiyoruz.

Bir kafede biraz soluklandıktan sonra yine yola düşüyoruz, hedefimiz Manastır (Bitola). Manastır Askeri İdadisinin kapanışına yetişebilmek için acele ediyoruz. Yol üstündeki Resne'de bulunan Niyazi Bey Sarayını da görmek istememize rağmen Makedonya'daki trafik tabelalarının azizliği ile Resne girişini kaçırıp Manastır'a doğru yola devam ediyoruz.

Keyifli yolculuğumuz sonrası Manastır'da ilk durağımız Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün eğitim aldığı Manastır Askeri İdadisi. Kapıdan girerken hassaslaştığımı fark ediyor, okul içerisinde bulunan Atatürk anı odasını gezerken gözlerimin dolduğunu hissediyorum. Atatürk'e burada verilen değer beni çok mutlu ediyor. Anı odasında Atatürk'ün ilk aşkı olan Manastır'lı Eleni Karinte'nin yazdığı mektubu okuyoruz. Eniştem sayesinde İdadi'nin avlusunu görme fırsatına da sahip olmanın keyfini de yaşadım.

Ardından Manastır Sokaklarını dolaşmaya başladık. Manastır bu gün güneybatı Makedonya'nın sanayi ve ekonomi merkeziymiş. Ayrıca kentte 12 ülkenin elçilikleri bulunmaktaymış.

İdadiyi solumuzda bırakıp yürüdüğümüz Şirok Caddesinde güzel balkonlar dikkatimizi çekiyor, gezerken durup fotoğraf çekmekte zorlandığımız için bu balkonlara dair çok güzel karelerim yok maalesef. Caddede pek çok kafe ve restorant var. Hafta sonu olduğu için mi yoksa hep mi bilmem cadde hareketli.

Aynı karede cami ve kilise

Bu balkon Eleni Karinte'nin balkonu:

Yeni Cami'nin bulunduğu meydana kadar yürüyoruz, acıktığımız için artık yemek vakti. Eniştemin bildiği bir restoranın yolunu tutuyoruz.

Yemek öncesi rakiya isimli iştah açıcı içeceği deniyoruz, benim için çok sert. Ardından ben klasik pleskavitsa yemeyi tercih ederken, eniştemin önerisiyle eşim ve arkadaşım kremalı olanını tercih ediyorlar. Pleskavitsaya benzer bir köfte bizde yok. Tek porsiyonluk köfte benim için çok büyük. Yanına shopska (salata) ve üstü peynir rendeli patatesimiz eşlik ediyorlar. Skopsko (ckoncko) birası da enfes.

Epeyce gezdik, yorulduk, ama mutluyuz. Harika bir Makedonya gezisinin sonunda gülen yüzlerimizle dönüş yolundayken yeni rotaların hayalleri kurulmaya başlandı bile:))

You Might Also Like

18 yorum

1. 2 sene evvel Belgrad'dan başalyıp Üsküp'te sonlanan bir Balkan turu yapmıştım.Beni o günlere götürdünüz :) Paylaşım için teşekkürler...

1. Ne güzel bir gezi olmuştur sizinki de, asıl ben yazımı okuyup yorum bıraktığınız için teşekkür ederim, sevgiler...

2. Böyle görünce çok merak ettim oraları. Özellikle Atatürk ve Manastır Askeri İdadisi.
    Sokaklar epey kalabalıkmış. Geri gidip diğer yazılarına da bir göz atayım:)

1. Sema'cım ben Bursa gibidir sanıyordum ama yanılmışım, fırsatın olursa git gör oraları:)

3. Yaa çok güzel, süper bi gezi olmuş. Fotoğraflara da bayıldım :) ♥

Balköpüğü

1. Çok teşekkür ederim Gizem'cim, sevgiler...

4. ohh mis gibi hava, mis gibi fotoğraflar :) gitmiş kadar olduk valla eline sağlık güzel post olmuş :)

1. Birazcık getirebildiysem oraların havasını sizlere ne mutlu bana, ben teşekkür ederim, sevgiler...

5. iki yıl önce tam da bu zamanlar ben de makedonyaya üsküp ve ohride gitmiştim. hatta bazı fotolarınızı görünce bunu da görmüştüm bunu görmüşmüydüm acaba filan diye düşündüm. çok güzel bir gezi olmuştu, sizin için de öyle olmuş anladığım kadarıyla))

1. Gerçekten güzel bir gezi oldu, yeni yerler görmeyi seviyorum..

6. Ne güzel yerlermiş. Fotoğraflar harika.

1. Güzel yerler gerçekten, çok teşekkür ederim, sevgiler...

7. İnstagramdan bazı fotolarını görüp çok beğenmiştim. Benim de henüz gidip görme fırsatım olmadı ama çok beğendim. Sokaklar tertemiz ve canlı. Atatürk ve askeri idadi yazısında sanki gözlerim doldu. Birgün gidip görmek kısmet olur inşallah.

8. Her yer ayrı güzel ama ben manastır kısmında kaldım:) Sen git de biz de gitmiş kadar olalım beybim, objektifine sağlık!

9. hep gitmek isteyip ertelediğim bi gezi.. ne güzel paylaşmışsın :)

10. Makedonya ve balkanlar benim de çok merak ettiğim yerler arasında, fotoğrafları görünce gitmiş kadar olduk :) iyi eğlenceler

11. Balkan turu yapmayı okadar istiyorum ki. Uzun uzu. Gezmek sindirmek oraların ruhunu... Ne eşsiz yerler gezmişsiniz ne güzel duygulara mazhar olmuşsunuz... İyiki bu yazıyı yazıp güzel fotoğrafları bizimle paylaştınız:) bu arada Yemrk öncesi gelen sert içecek nasıl bir şey çok merak ettim:)