STOCKHOLM SEYAHATİM-2018 MART

15:50

Çok uzun bir aradan sonra merhabalar,
2017 yılı benim için hem hüzünlü, hem sevinçli, bol seyahatli, kısacası yaşadığıma pişman olmayacağım şekilde keyifli geçti ama bazı meşguliyetlerim sebebiyle buralardan birazcık uzak kaldım. Umarım kısa sürede telafi ederim. Gezdiğim yerlere ilişkin ilerdeki günlerde kısa notlar paylaşacağım ancak hazır Stockholm'den geleli çok olmamışken birazcık oradaki gezimize dair tecrübelerimi paylaşayım dedim. 

Monteliusvägen'den Gamla Stan'ın görünümü

İsveç'in başkenti ve en büyük şehri olan Stockholm, Mälaren Gölü'nü çevreleyen kanalları, renkli binaları, tarihi yapıları ve doğal güzellikleriyle gezilip görülecek güzel bir şehir. Kuzeyin Venedik'i olarak da adlandırılan şehir konumu itibariyle gittiğimiz dönemde oldukça soğuk olmasına karşın oldukça keyifli bir gezi yaşattı bize. 

Stortorget Meydanı

İsveç'in para birimi kron (SEK). Biz orada döviz değişimine komisyon vermemek için kronlarımızı Türkiye'den alıp gittik. Stockholm gerçekten pahalı bir şehir. Harcamalarda zorlanmamak için "cost of living" sitelerinden şehirde yaşam için günlük harcama limitleri belirleyip yanımıza buna uygun para aldık. Böylelikle sürekli kur çevirisi yapıp mutsuz olmamızı da engellemiş olduk.

Gamla Stan (Eski Şehir)

Daha çok gezebilmek için seyahatlerimi mümkün olduğunca ekonomik şekilde gerçekleştirmeye çalışıyor, bunun için de boş vakitlerimi araştırma yaparak geçiriyorum. Stockholm için de uçak biletlerimizi 6 ay kadar önce Pegasus Havayollarının indirimli kampanyasıyla gidiş-dönüş 219 TL. ye aldık. Arlanda Havaalanından şehir merkezine gitmenin bir kaç yolundan tabi ki uygun fiyatlı olanı tercih ettik. Havaalanından 3 günlük SL card (250 SEK) alıp çıkıştan bulunan 583 no.lu otobüs ile son durak olan Märsta'ya gittik, oradan merkezi  tren istasyonuna giden commuter trene binip daha sonra  nasılsa ulaşıma ekstra ücret vermiyoruz diyerek metroyla bir durak ötedeki otelimizin olduğu Gamla Stan bölgesine ulaştık. Stockholm'ün toplu taşıma sistemi oldukça gelişmiş durumda, eğer gitmeyi düşündüğünüz sezonunda hava soğuk olacaksa mutlaka bu seyahat kartlarından edinin. 


Österlöngaten Caddesi


Konaklamamızı booking.com üzerinden ayarlayıp Gamla Stan'da yer alan bu otelde kaldık. Ortak tuvalet banyo kullanımı daha önce böyle bir deneyimim olmadığı için beni endileşelendirmişti ama kesinlikle kullanım ve hijyen açısından sorun yaşamadık.

Stocholm'de yapılabilecekler bölgelere göre özetle şöyle:

* Müze ve kültürel aktiviteler - Gamla Stan, Skepssholmes, Djurgarden
*Şehir gezisi - Östermalm, Norrmalm, Vasastan
*Alışveriş, cafe-bar- Södermalm

Biz de günlerimizi bu bölgelere göre ayırıp şekillendirdik ve her biri ayrı birer sanat eseri gibi görünen Stockholm metro duraklarını da gezimize ekledik.

Gamla Stan metro istasyonu çıkışı

Stockholm'de gezilecek yerlere ilişkin internette çok sayıda hazırlanmış güzel blog yazısı var, ben de onlardan faydalandım. Ayrı bir blog yazımda en sevdiğim gezi bloglarından bahsedeceğim. Bizim gittiğimiz yerleri uzun uzun yazmak yerine bir kaç fotoğraf paylaşayım burada dedim.


Skansen Açık Hava Müzesi (Giriş 125 SEK)

Skansen Açık Hava Müzesi  (minik sincap görünüyor mu?)

Nordiska Museet (Giriş 120 SEK)


Nordiska Museet

Nordiska Museet


Fotografiska (Giriş 145 SEK)


Fotografiska'nın güzel manzaralı kafesinden


Östermalms Saluhall (Burası istediğinizi yiyebileceğiniz bir gurme pazarı)

Götgatan Caddesi

Södermalm 


Södermalm 

Mariatorget Parkı


Sveriges Riksdag

Stockholm'ün metro ağı inanılmaz gelişmiş, çok da güzel dekore edilmiş. Sembolü T harfi olan metro istasyonlarından mavi hat üzerindeki 8 tanesini ve kırmızı hat üzerindeki 5 tanesini gezme fırsatımız oldu. En beğendiklerim Solna centrum, Stadion ve Tensta oldular. 

Mörby Centrum

Tekniska Högskolan

Stadion

T-centralen 

Tensta

Solna Centrum

        
Rådhuset

Universitetet



Mide rahatsızlığım sebebiyle Stockholm'de lokal yiyecekleri pek deneyimleyemedim ama FİKA denilen günün herhangi bir saatinde yapılan kahve-çörek atıştırmasını bir kaç kez denedim ve bizdeki ay çöreğini anımsatan Kanelbullar isimli tarçın ve kakuleli çöreklerini sevdim. 

Yaptığım gezilerde sevdiğim aktivitelerden biri yerel marketleri gezmek. Stockholm'de de Hemköp, Pressbyran, İca ve Coop isimli marketleri gezdik ve günlük ihtiyaçlarımızı buralardan aldık.



Güneşli bir günde gittiğimiz Stockholm'de ne şanslıyız ki kar yağışını, gölün buz tutuşunu, havanın inanılmaz soğumasını, ardından azıcık ısınmasıyla buzların eriyişini yaşama fırsatımız oldu. Biz dönüş yolumuzda yeni gezi hayalleri kurmaya başladık bile. Bakalım bir sonraki gezimiz nereye?





You Might Also Like

2 yorum

  1. Canim Asli, ne iyi oldu da yazdin. Bloglovin'de Ebygale gorunce sasirdim ve cok sevindim. :)
    Yaziyi okumadim henuz, bir yolculuga cikmamiz gerekiyor, donunce okuyabilecegim, guzel fotograflarina bakacagim. Simdilik oyle bir ses edeyim dedim. :) Oda arkadasin Gonca'ya soyle de, o da yazsin arada :D Ozledim sizi cok :*

    YanıtlaSil
  2. İLk olarak bloga daha çok yazmanı isteyerek başlıyorum. Seyahat gibisi
    yok tabi ki. ama uçak biletini gerçekten çok ucuza bulmuşsunuz. bizim böyle bir şansımız yok. okul tatil zamanları belli ve bu zamanlarda da biletler çok
    pahalı. şimdi yaz tatili için her yere bakıyorum ama 3 kişi bize 5000 e
    maloluyor genelde. gittiğimiz zaman zaten buradan konserve götürüyoruz. 3 kişi ye iç bütün gün çok pahalı.aman bir hafta ölmeyiz deyip devamlı konserve. gezmek
    daha önemli diyoruz. 5 yıl önce yaptığımız 3 kişilik seyahatler bu kadar
    pahalı gelmiyordu bize. hem gece gündüzde restoranlarda yemek yerdik.

    YanıtlaSil