dolu dolu hafta sonu

19:31

Bu hafta sonu için İstanbul planı yapmıştık dostlarla. Cumartesi sabahı atladık Güzelyalı'dan deniz otobüsüne, erken saatte vardık Kabataş'a. Çok dua ettik yolda havanın güzel olması için. İndiğimizde Bursa'dan telefonlar gelmeye başladı bize, arayan herkes havanın çok kötü olduğunu, çok yağmur yağdığını söyleyip uyarıda bulundular bize. Oysa biz öyle şanslıydık ki. Süper bir hava karşıladı bizi İstanbul'da, iki gün boyunca maşallah demekten yorulduk bizim kızlarla.

Tophane'ye doğru yola koyulduk, sırtımızda çantalarımızla. Fındıklı Parkında resim molası verip denizi içimize çektikten sonra hedefe doğru yola koyulduk.

Bizim beyleri Tophane'de nargilecilere teslim edip kızlarla Van Gogh Alive ziyaretimizi gerçekleştirdik. Mest olduk, ruhumuzu dinlendirdik, Van Gogh'un ruhsal durumunu tablolarının dijital yansımalarıyla keşfetmeye çalıştık, bol bol da fotoğraf çektik, ancak flaşlarımız kapalı olduğundan istenilen verimi alamadık. Görülmeye değer bir sergi olduğunu düşündüğümden halen gitmemiş olanlar tavsiye ederim.

Günlük güneşlik bir hava eşliğinde Karaköy'e doğru yürüdük sergi çıkışı, acıkan midelerimiz bizi doğru Galata köprüsüne götürdü.

Köprü altında balık-ekmek molamız sonrası Eminönü'nden Sultanahmet'e çıktık, turist kafileleriyle birlikte biz de turistik gezimizi yaptık.

Dikilitaş'ın hikayesini öğrendik.

Nefis İstanbul simitlerini görmezden gelemiyerek hemen alıp, çay molamızda tükettik.

Dönüşte çocukluk anılarımın canlandığı, babama özlemimi pekiştiren Gülhane Parkına kısa bir ziyaret yapıp Eminönü-Karaköy hattını arşınladık, yolda uğradığımız koska aklımızı başımızdan aldı.

Tünele ulaştıktan sonra bizi karşılayan müzik ziyafetiyle bekleyip kısa bir yolculuk sonrası vardık Taksim'e. Beyler arkadaşlarıyla buluşmaya giderken biz de kızlarla terkosa bir uğrayalım dedik.

Bu yüzükler oradan.

Akşam yorgun bünyelerimizle sakin sakin oturduk önce Ekvator'da sonra Bab-ı Ali'de. Eve dönüş öncesi Kızılkayalar'a uğrandı. Islak hamburger ziyafeti yapıldı.

Pazar günü erken kalkılıp sağlıklı bir kahvaltıyla enerjik hale getirdik bedenlerimizi.

Ada planı öncesi parkta güneş altına oturup kocacıkla taş-kağıt-makas oynadık, çocuklar gibi eğlendik.

Sonra  Heybeli'ye doğru motora binildi, başımızın üstünde martıların eşliğiyle adaya vardık. Adanın sakinliği, dinginliği, sesleri, evleri, manzarası, huzuru büyüledi hepimizi. Heybelinin büyüsü başka bir post konusu olsun...

Hava öyle sıcaktı ki adanın hayvanları mayışmış, uzanmışlardı sokaklara.

Uzun bir gezi sonrası ayıla bayıla ulaştık gitmek istediğimiz mola yerine. hiç kalkmak istemedik oradan, ama dönüş yapacak arkadaşlarımızı yolcu etmek için sahile inmek durumundaydık.

Onları yolcu ettikten ve vapur iskelesi karşısındaki dondurmacıdan dondurmalarımızı yedikten sonra biz de döndük yine Taksim'e. Pek sevdiğim yer olan Hayri ustada doyurduk karınlarımızı derbi öncesi. Beyleri derbi izleyecekleri mekana uğurlayıp elticiğimle dolaştık aygın baygın mağazaları yine.

İnci'de profiterolün tadına baktık.

Derbi sonrası Bursa'ya dönmek için yola koyulduk. 23:59 da bindiğimiz deniz otobüsüyle geldiğimiz Bursa'da buz gibi bir hava karşıladı bizi, uykumuzu açtı. Çok yorulduk ama değdi tüm yorgunluğumuza bence. Çok özlemişim ben İstanbul'u, arayı çok açmamak lazım.